2010-04-07

FITNESS

Stepper cię odstresuje

Jednak kiedy spędzamy sporo czasu przed komputerem, bądź w samochodzie, najlepszym relaksem będzie dla nas chociażby krótki trening. Wystarczy poświęcić kilkanaście minut na ćwiczenia na stepperze, aby skutecznie się odstresować.

Do czego służy stepper
Stepper to z pewnością urządzenie wybierane najczęściej przez osoby chcące spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz wysmuklić i ujędrnić dolne partie ciała. Charakterystyczne ruchy wykonywane w trakcie treningu mają doskonały wpływ na nasze łydki, uda i pośladki. Stepper jako urządzenie do ćwiczeń cardio nie tylko wyszczupla ciało i pozwala zrzucić zbędne kilogramy, wpływa także korzystnie na nasz układ krążenia oraz samopoczucie skutecznie redukując stres.

Rodzaje stepperów
Dobry sklep sportowy oferuje nam dwa rodzaje steppera. Pierwszy to tak zwany mini stepper, składający się tylko z podstawy do ćwiczeń, natomiast drugi to stepper z kolumną, który dodatkowo posiada korpus z komputerem. Steppery ze sklepu Sport-shop mają zróżnicowaną funkcjonalność dopasowaną do wymagań każdego użytkownika. Niektórym wystarczy komputer wyświetlający podstawowe funkcje: dystans, czas ćwiczeń, ilości powtórzeń oraz licznik kalorii. Bardziej zaawansowany sprzęt posiada dodatkowo funkcję SCAN, wyświetlającą co 5 sekund parametry naszego treningu, bądź linki, wykorzystywane do ćwiczenia mięśni górnych partii ciała. Zdarzają się również steppery, których podstawy będą obniżać się bocznie, co umożliwia wykonywanie większej ilości ćwiczeń, albo mają możliwość pomiaru tętna za pomocą wbudowanych sensorów dotykowych w uchwyty urządzenia.

Decydując się na zakup steppera zwróćmy uwagę na ilość miejsca, które możemy przeznaczyć na przechowywanie go. Mini steppery są bardziej poręczne, można je przechowywać w szafie czy pod łóżkiem, natomiast steppery z kolumną wymagają dużo więcej przestrzeni.

Istotnym przy wyborze steppera, mogą być funkcje i programy ćwiczeniowe, które mają zaprogramowany trening. W ofercie producentów znajdują się również programy interwałowe, oraz sterowane pracą serca (HRC).

Pozytywne nastawienie oraz regularność ćwiczeń jest gwarancją uzyskania pożądanych efektów. Ćwiczenia na stepperze nie są trudne, przypominają chód po schodach, przy czym są bezpieczniejsze dla stawów i nie narażają naszego ciała na kontuzję. Zatem wystarczy wygodne ubranie oraz przynajmniej kilkanaście minut takiego treningu, a nasz stres pójdzie w zapomnienie.

Autor: Emilia Markowicz
Źródło: Sport-shop.pl



Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar