2010-04-03

FITNESS

Ciało gotowe do wiosny z Fit4Fun

Olga Borysławska, trenerka i właścicielka wrocławskiego klubu Fit4Fun, przedstawia kilka prostych sposobów jak zadbać o gładką skórę, pośladki, biust oraz łydki, a w rezultacie – jak dobrze czuć się we własnym ciele.

Odpowiednia, zbilansowana dieta może być pierwszym krokiem do osiągnięcia idealnej sylwetki Jednak właściwy sposób odżywiania to nie wszystko. Warto postawić także na ćwiczenia pomagające wyrzeźbić ciało i zrzucić zbędne kilogramy. Każda z nas, przy odrobinie dobrej woli i wysiłku, może w krótkim czasie zostać posiadaczką idealnie gładkiej skóry oraz zgrabnych łydek, a także jędrnej pupy i biustu. Pomogą nam w tym zarówno ćwiczenia wykonywane w domu, jak i różne formy aktywności proponowane w klubach fitness.

Wyzwanie nr 1 – gładka skóra
Podczas chudnięcia spalamy tkankę tłuszczową, jednak nasza skóra pozostaje na swoim miejscu. Aby była jędrna, nie opadała pod wpływem grawitacji oraz nie uległa sile cellulitu należy się ruszać, spróbować mocy peelingu oraz pić jak najwięcej wody mineralnej. W klubie Fit4Fun oferujemy zajęcia „Cellulit stop”, które koncentrują się na pobudzaniu układu limfatycznego, w tym samym wzrostu mięśni, stymulacji procesu produkcji włókien kolagenowych i elastyny. Dzięki temu skóra staje się gładsza i mocniejsza – tłumaczy Olga Borysławska, właścicielka i trenerka w klubie Fit4Fun.
Zbawcze działanie ćwiczeń warto wspomóc peelingiem. Pobudza on mikrokrążenie i wyrzuca z naszych komórek trucizny pozostałe po przemianie materii, a przede wszystkim przygotowuje ją na wchłonięcie samych dobrodziejstw, które zamykają w tubce producenci kosmetyków, czyli L – karnityny, kofeiny, kreatyny, ekstraktów z alg morskich, bursztynu, bluszczu lub brązowego cukru.
Z kolei woda mineralna działa na skórę jak naturalne lekarstwo, którego ilość w organizmie wciąż musimy uzupełniać. Jej strumień cały czas wędruje od wnętrza ciała, aż do naskórka, wydostając się z niego w procesie parowania. Pijąc dziennie 1,5 litra wody stymulujemy trawienie, transport do komórek wartości odżywczych oraz redukcję produktów ubocznych przemiany materii, co w znaczący sposób wpływa na wygląd skóry.

Wyzwanie nr 2 – jędrne pośladki
Obcisłe spodnie, zwiewne tuniki i krótkie spódniczki mobilizują nas do dbałości o jedną z najbardziej eksponowanych części naszego ciała - pośladki. Bez względu na to, czy nasza pupa jest płaska czy odrobinę większa, zasługuje na ujędrniające ćwiczenia i troskliwą pielęgnacje jej delikatnej skóry. Jeżeli planujemy podejść do ćwiczeń profesjonalnie, polecam zajęcia skoncentrowane na rzeźbieniu ciała i kształtowaniu tych mięśni, które już posiadamy. W klubie Fit4Fun mamy kilka możliwości wyboru formy ćwiczeń, która sprzyja „podnoszeniu” pośladków, np. Rzeźba ciała i Pilates. Dla osób chcących spalić tkankę tłuszczową, dobrym pomysłem będą zajęcia Total Body Condition, które działają na wszystkie partie ciała dodatkowo modelując i wzmacniając mięśnie – mówi Olga Borysławska z wrocławskiego klubu Fit4Fun. Co, jeśli jednak nie mamy czasu uczęszczać regularnie na zajęcia fitness? Istnieje kilka domowych sposobów na jędrne pośladki. Niezawodnym sposobem są przysiady wykonywane w lekkim rozkroku przy użyciu hantelków. Należy jednak pamiętać, aby nie unosić pięt i nie przesuwać kolan poza linie palców. Wystarczy, że poświęcimy na to ćwiczenie 10 minut dziennie robiąc 3 serie po 12 powtórzeń. Pamiętajmy, że pośladki możemy kształtować przede wszystkim wprowadzając do życia codziennego więcej ruchu. Warto wybrać schody zamiast windy - najlepszym sposobem jest pokonywanie dwóch stopni na raz, a także zamienić samochód na rower, a oglądanie telewizji - na spacer.

Wyzwanie nr 3 – piękny biust
Dumne posiadaczki zarówno małego, jak i dużego biustu powinny dbać o jego jędrność i sprężystość. Mało która z nas zdaje sobie tymczasem sprawę, że wygląd piersi zależy w głównej mierze od mięśni barków i pleców, na których opiera się cały ciężar biustu. Ćwiczenia poprawiające kondycję tej części ciała, są elementem każdej formy aktywności fitness. Szczególnie polecam zajęcia, w których używamy rozciągliwych tubbingów, czyli gum wymagających dodatkowej pracy ramion i barków, np. mocno modelujące ciało Maxi Tube lub też zajęcia Body Ball, Small Body Ball, podczas których pracujemy unosząc gumowe piłki – tłumaczy Olga Borysławska z Fit4Fun. Jeśli chcemy poćwiczyć w domu, niezastąpione okażą się hantelki. Najprostszym i najlepszym ćwiczeniem jest podnoszenie hantli w górę, obracają dłonie o 90 stopni i opuszczając ramiona. Cały proces powtarzamy 20 razy w trzech seriach. W trosce o biust, poza stymulacją mięśni i więzadeł, warto się masować! Ukojeniem dla piersi są masaże wodne, wykonywane na przemian ciepłą i chłodną wodą. Wodę z prysznica kierujemy kolistym ruchem wokół obu piersi. Co więcej, niemal magiczny efekt w dziedzinie poprawy napięcia skóry, przynosi masaż kostkami lodu, szorstką rękawicą lub drobinkami peelingu. Należy tylko pamiętać, aby unikać gorących kąpieli, które niekorzystnie wpływają na ujędrnienie biustu.

Wyzwanie nr 4 – smukłe łydki
Modelowanie mięśni ud i łydek to nie lada wyzwanie. Nasze nogi są przyzwyczajone do ciągłego ruchu, dlatego chcąc je wyrzeźbić powinnyśmy zbombardować ich mięśnie intensywnymi ćwiczeniami. Każdy trening musi się składać z co najmniej dwóch ćwiczeń zmuszających łydki do dynamicznej pracy. Ważne jest, aby ćwiczenia powtarzać ok. 20 razy w kilku seriach, w odstępach nie dłuższych niż 2 minuty – podpowiada Olga Borysławska z klubu Fit4Fun. Najpopularniejszą i najskuteczniejszą formą aktywności, która intensywnie wpływa na wygląd i kształt łydek jest step. W Fit4Fun zapraszamy na Funky Step, charakteryzujący dużą intensywnością oraz wyszukaną choreografią, a także Mix Step o mniejszym stopniu skomplikowania, choć równie energetyczny – dodaje Olga Borysławska.

Wiosna to czas odnowy, w którym przygotowujemy nasze ciało na pełne słońca i radości letnie dni. Aby rzeczywiście słoneczna energia wstąpiła w nasze ciało, warto postawić na ruch pod każdą postacią. Pamiętajmy przy tym, że nie ma takiej partii ciała, której nie dałoby się perfekcyjne wymodelować.



Komentarze (1)

kasiolek (2010-04-12 11:16:04)
trzeba dbać o formę
fajnie wyglądają te ćwiczenia, ja chodzę na Jukari i też jest super :)
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar