2021-06-14

Czy wiesz, że...

Zadbaj o ciało i umysł – zacznij uprawiać jogę!

Coraz więcej osób szuka sposobu oderwania się od codziennych spraw i gonitwy myśli. Praca, zakorkowane miasta i presja otoczenia- ciągły stres towarzyszy ludziom w każdym aspekcie życia.  Popularność zyskuje joga, która powoduje wyciszenie na bodźce i jedność ciała oraz umysłu. Nie wymaga specjalnego sprzętu i możesz ją ćwiczyć nawet w swoim domu. Weź głęboki oddech i zobacz, jak joga poprawi jakość Twojego życia!

 

 

 

Asana – sposób na dobre samopoczucie i równowagę

Joga to aktywność fizyczna wywodząca się z dawnych Indii, która wpływa zarówno na rozwój fizyczny, jak i psychiczny. Polega na nauce asan, czyli pozycji optymalnych, oraz pranayamy – technik prawidłowego oddechu. Regularna praktyka poprawi wydolność i sprawność, pozytywnie wpływa na siłę i elastyczność Twojego ciała. Dodatkowo poprawi sylwetkę i postawę – przyśpiesza procesy przemiany materii i trawienia oraz pomaga pozbyć się napięcia w mięśniach. Zwiększa również odporność na stres. Świadomy relaks pozwoli Ci się skupić na pozytywnych emocjach oraz myślach, a także odciągnie uwagę od problemów i zmartwień dnia codziennego. Joga redukuje negatywne efekty siedzącego trybu życia, dotlenia organizm i poprawia krążenie. Sprawdzi się u osób w każdym wieku- zarówno u dzieci jak i dorosłych. Będzie odpowiednia dla kobiet w ciąży. Poleca się ją również dla osób z zaburzeniami sprawności ruchowej.

Od czego zacząć przygodę z jogą?

Każdą aktywność fizyczną warto rozpocząć pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Powstaje coraz więcej studiów oferujących sesje jogi w różnych porach dnia – możesz dostosować godzinę do własnych preferencji. W sezonie letnim można znaleźć zajęcia na świeżym powietrzu (często darmowe). Jeśli pierwsze kroki w praktyce jogi masz już za sobą, ćwiczenia możesz wykonywać także w domu. W Internecie można znaleźć wiele nagrań udostępniać przez specjalistów. Teraz wystarczy wygodne ubranie. Najlepszym wyborem będą legginsy i top z elastycznego i oddychającego materiału. Ćwiczenia wykonuje się na boso, więc nie musisz zabierać ze sobą butów. Studia często posiadają dodatkowe maty do jogi dla nowych kursantów. Później warto zakupić własną – postaw na przyjazną dla środowiska, antypoślizgową i dobrze amortyzującą. Możesz wybierać między różnymi kolorami i motywami  oraz właściwościami. Przydadzą Ci również poduszki do medytacji, pomagające w wyciszeniu i utrzymaniu właściwej postawy. Wsparcie przy wielu pozycjach zapewni ci wałek do jogi. Weź ze sobą ręcznik, butelkę z wodą i ciesz się zasłużoną chwilą relaksu.

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar