2021-03-26

WARTO WIEDZIEĆ

5 wskazówek, jak budować większe zaangażowanie na Facebooku

Platformy społecznościowe już od dawna nie stanowią jedynie pola do wysyłania wiadomości znajomym i dzielenia się zdjęciami kotów. Obecnie są potężnym narzędziem marketingowym, które może być wykorzystane do promowania dosłownie wszystkiego: szkoły językowej, zespołu muzycznego, wydziału na uczelni czy małej, lokalnej manufaktury słodyczy. Jednak problematyka reklamy w social media wskazuje nie tylko na konieczność pokazania produktu szerszej publiczności (lub tej ściśle sprecyzowanej). Firmy dostrzegają także potrzebę bezpośredniego wyjścia do klienta z inicjatywą, podjęcia dyskusji i utrzymania pozytywnej relacji. Wszystkie te czynności sprowadzają się do zwiększenia zaangażowania odbiorców – ale jak to zrobić?

 

 

 

1. Bądź autentyczny

 

Zgodnie z socialmediowymi trendami na 2021 rok, wszelka sztuczność jest passe. Niezależnie od tego, co chcesz prezentować w swoich kanałach społecznościowych, pamiętaj, że odbiorcy wyczują, jeżeli Twój przekaz będzie pozbawiony naturalności.

 

2. Wejdź w interakcję

 

Kiedy użytkownik odwiedza stronę marki i chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat oferowanych przez nią produktów czy rozwiązań, zwykłe posty nie wystarczą: wtedy pojawia się chęć zadawania pytań. Wejście w interakcję z użytkownikiem powoduje bardziej przychylne spojrzenie z jego strony – wszak na tzw. doświadczenie użytkownika składa się wiele czynników: również ten związany z dobrym kontaktem.

 

3. Skróć dystans... i posty

 

Wiele postów na Facebooku, które mogłyby zyskać naprawdę spore zainteresowanie, ma zbyt długą treść. „Więcej” nie zawsze znaczy „lepiej”, a w przypadku ilości znaków w pojedynczym poście ma to szczególne znaczenie. Owszem, są ludzie, którzy lubią czytać obszerne i skomplikowane wpisy. Jednak treść, która angażuje – zwykle jest to treść w mniejszym bądź większym stopniu reklamowa – jest krótka i zwięzła. Może to być pytanie, hasło, interesująca sentencja.

 

4. Twórz treści, które zachęcają do interakcji

 

W takich treściach powinny znaleźć się również emotikony. Jak wykazano w badaniach, posty, w których znajdują się te niewielkie obrazki, angażują bardziej. Należy jednak pamiętać o tym że angażująca treść w social media powinna się wyróżniać, czasami może nawet prowokować.

 

5. Wyzbądź się przywiązania do jednorodności

 

Od wypracowanych schematów czasami warto po prostu odejść. Jeśli zawsze tworzyłeś posty pisane, a stroniłeś od przekazywania informacji w wersji graficznej, spróbuj przełamać się i zadziałać w ten sposób. Nie musi to oznaczać zmiany stylu, w jakim tworzysz – takie działanie to zaledwie wprowadzenie powiewu świeżości, który może zaktywizować dotychczasowych odbiorców oraz przyciągnąć nowych – i, być może, zatrzymać ich na dłużej.

 

Bonus: postaw na odpowiedni Social Media Marketing

 

Masz już wszystko, więc teraz warto byłoby wcielić w życie te wskazówki. Postaw na Social Media Marketing w Tears Of Joy! Wytłumaczymy Ci, jak rzeczywiście działają sztuczki mające na celu poprawę poziomu zaangażowania społeczności i wdrożymy odpowiednie praktyki.

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar