2007-09-10

CIEKAWOSTKI

ZASYPIĄ NAS ŚMIECI?

Tagi: moda, sport
A są to gigantyczne ilości. Jak szacują ekolodzy, polskie sklepy rozdają blisko 55 000 ton śmieci. Jest to około 9 miliardów sztuk worków foliowych i reklamówek rocznie!

Czas rozkładu jednego worka foliowego wynosi nawet do czterystu lat.

W wielu stanach w USA można dostać jedynie ekologiczne torby papierowe. W Europie wzorce te dopiero są przyjmowane.

Od roku 2009r. we Francji i 2010 we Włoszech, wejdą w życie ustawy, zakazujące wytwarzania i używania toreb produkowanych z ropy naftowej. Ich miejsce muszą zająć biodegradowalne reklamówki produkowane z biopolimerów.

Bardzo niewiele polskich sklepów, zdecydowało się na torby papierowe. Dominują plastikowe reklamówki, i małe foliowe woreczki. Polskie sieci uwzględniając tendencje światowe, nieśmiało próbują przekonywać klientów do zmiany przyzwyczajeń. Np. Carrefour co jakiś czas, organizuje akcje ekologiczne podczas których rozdaje torby lniane i bawełniane. Tesco udostępnia klientom kartony, w których mogą zabierać kupione towary.

Najtrudniej jest jednak zmienić nasze przyzwyczajenia. Jako konsumenci wolimy otrzymywać towary, elegancko zapakowane lub korzystać z darmowych toreb foliowych rozdawanych przy kasach. Ochrona środowiska schodzi zdecydowanie na plan dalszy.

Często, reklamówka czy plastikowy woreczek, stanowi substytut otrzymania od sklepu jakiegoś prezentu. Jak twierdzą handlowcy: torba papierowa ma mniejsze poważanie i traktowana jest jak zwykły śmieć. Ładna reklamówka foliowa, zatrzymywana jest przez kupującego i wykorzystywana ponownie. Plastikowy worek- jak wynika z badań- służy nam najczęściej do zapakowania śmieci i wyrzucenia do kosza.

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar