Strona
Tonny/

2017-02-20

Diety

Dieta na wiosnę – co jeść, aby czuć się dobrze i świetnie wyglądać?

Wiosna to czas kiedy porzucamy ciężką, zimową dietę i zaczynamy sięgać po warzywa i lekkie przekąski. Chcemy przygotować się do sezonu bikini i zgubić nadprogramowe kilogramy. Słońca jest coraz więcej, więc nasz nastrój zmienia się na lepsze. Samopoczuciu można jeszcze pomóc jedząc odpowiednie produkty. Co jeść, by zarówno nasze ciało, jak i umysł były w świetnej formie?

Dieta to nie odchudzanie, a sposób żywienia. Warto zmienić negatywne podejście do tego słowa, kojarzącego się z wyrzeczeniami i zakazami. Przy dobrze zbilansowanym jadłospisie dostosowanym do naszego trybu życia nie będziemy musieli przechodzić na specjalne „diety”. 
 
 
 
Coś słodkiego i zdrowego
Wyrzeczenie się słodyczy dla niektórych jest po prostu niemożliwe. Cukier wpływa na wzrost serotoniny w organizmie, przez co czujemy się lepiej. By ten efekt trwał dłużej, zrezygnujmy ze zwykłej mlecznej czekolady i ciastek na rzecz owoców (jabłka i gruszki), daktyli (koniecznie najpierw je namocz lub przepłucz) oraz zdrowych przekąsek ze słodkimi dodatkami. – W naszej gamie produktów mamy coś pysznego dla łasuchów dbających o zdrowie i linię. Paluszki BIO lub Bez E z miodem i otrębami lub miodem i orzechami, to świetna alternatywa dla ciastek. Szczególnie polecam nowość, paluszki Twigs & Sticks, które nie mają w sobie ani grama tłuszczu i cukru! Są pyszne i co najważniejsze, jedząc je dbamy o swój organizm. Wszystkie paluszki wypiekane są w piecu i spełniają najwyższe restrykcyjne normy dla produktów BIO. Takie łakocie są świetnym wyborem, jeśli chcesz zrezygnować ze zwykłych pełnych kalorii i tłuszczu słodyczy, jednak nie wyobrażasz sobie życia bez czegoś słodkiego i pysznego do jedzenia – mówi Renata Panasewicz z firmy Stema Polska.
 
 
 
Dla ciała i umysłu
Polacy coraz chętniej przypominają sobie smaki z dzieciństwa i sięgają po warzywa strączkowe oraz owsiankę oczywiście w nowej odsłonie. Zdrowe tłuszcze i białko oraz witaminy z grupy B zawarte w tych produktach nie tylko poprawią nasz wygląd zewnętrzny, ale przede wszystkim zadbają o nasz mózg, obronią przed problemami z pamięcią oraz przed depresją. Jedzmy więc jajka oraz orzechy, szczególnie włoskie i nerkowca. By umysł był w dobrej formie pamiętajmy o tłustych rybach w diecie np. łososiu, tuńczyku lub makreli. Nie rezygnujmy także z węglowodanów, wybierajmy jednak te, które dadzą nam paliwo na długo np. pełnoziarniste makarony i w szczególności kasze, które słusznie wróciły do łask.

Co z warzywami?
Warzywa są nieodzownym punktem zdrowej diety. Wiosną rozpocznie się sprzedaż nowalijek. Pamiętajmy, by sięgać po nie z rozwagą, te pierwsze są często pełne nawozów. Na początku wiosny jedzmy np. ogórki, botwinkę, koperek, szczypiorek. Po rzodkiewki i buraki sięgajmy w późniejszych miesiącach. Nowalijki nie powinny być podstawą naszego jadłospisu, a jedynie dodatkiem do niego. Po pełnowartościowe warzywa sięgaj śmiało od kwietnia i maja, wtedy nie musisz się już ograniczać z ich ilością. 
 

Komentarze (1)

Basia (2017-02-21 23:16:30)
Pandziowe
Paluszki fit... Panda zdrowie i urodę. Na wiosnę, mega, oczywiście...
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar