Konkursy/

2012-06-15

DEKORACJA WNĘTRZ

Japońska droga zapachu

Roztaczanie odpowiednich zapachów w naszym mieszkaniu, czy miejscu pracy pomaga odzyskać równowagę psychofizyczną. Medycyna naturalna od setek lat używa olejków eterycznych w celu łagodzenia rozmaitych dolegliwości. Warto czasami zamiast łykać kolejną tabletkę spróbować metod, które słyną ze swojej skuteczności na całym świecie.

Zapachy od zawsze były ważnym elementem w kulturze japońskiej i tak, jak wśród sztuk tradycyjnych istnieją tzw. drogi herbaty (chado, ) czy kaligrafii (shodo, ), tak jest też droga zapachu (kodo, ). Kodo to tradycyjna sztuka japońska, w której centralnym elementem jest zapach. Uczestnicy spotkań nazywanych kokai spotykają się, by delektować się wyrafinowanym zapachem aromatycznego drewna, którego kawałeczki mistrz spala zgodnie z tradycyjnym rytuałem.

W XXI wieku design dotyka również i technik rozprowadzania zapachu w przestrzeni. Unikalne, minimalistyczne wzornictwo Aroma Dyfuzora MUJI czyni z niego intrygujący obiekt, który można postawić w wybranym miejscu domu. Wykorzystuje on fale ultradźwiękowe, aby nieustannie parować wodę i olejki zapachowe, wytwarzając chłodną, pachnącą mgłę.

Olejki eteryczne zawierają niezliczone ilości substancji chemicznych, które różnorako oddziałują na poszczególne ośrodki mózgu. Zapachy mogą działać relaksująco, jak np. mandarynka, czy ylang-ylang. Inne z kolei pobudzają nas do działania - tu najsilniejsze są cytryna i grejpfrut. Wszystkie produkty domowego SPA w MUJI oparte są wyłącznie na naturalnych składnikach. Świece zapachowe, dla przykładu, nie zawierają parafiny, która spalając się, pozostaje w naszym otoczeniu. W zamian używany jest wosk sojowy.

Kolekcja MUJI zawiera całą gamę przedmiotów potrzebnych w codziennym życiu świadomego konsumenta, który zna swoją wartość i pragnie żyć zgodnie z wyznawanymi przez siebie zasadami. MUJI jest skrótem japońskiego określenia “Mujirushi” (bez marki) „Ryohin” (wysoka jakość). Przedmioty MUJI są więc anonimowe. Poza opakowaniem i metką cenową, nie zawierają  żadnej  informacji, która pozwalałaby na zidentyfikowanie marki.
 






Komentarze (1)

sylvana (2012-06-16 11:11:03)
Ciekawie...
i wyczerpująco  
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar